222

Основним завданням уряду виступає наповнення державного бюджету. Дана політика залишається незмінною як кілька років тому, так і сьогодні. Зміни стосуються лише форм роботи, які використовують працівники фіскальної служби.

Ще зовсім недавно застосовувати інструмент контролю ТЦО було важко через повільний обмін даними з органами влади з-за кордону. Дуже часто інформацію про компанії з-за кордону необхідно було чекати протягом декількох місяців.

Що стосується договорів про уникнення подвійного оподаткування, то вони часто полягали далеко не на користь нашої країни. Однак, за минулі кілька років можна спостерігати безліч змін.

Що трапилося

  1. Починаючи з 2014 року, всі компанії зобов’язані подавати звіти по ТЦО. Крім того, головні особливості даного ціноутворення будуть незмінні, єдине, тривають доопрацювання деяких технічних нюансів, за принципом реакції на мінливі схеми і умови роботи компаній.
  2. З такою ж метою в документації компаній тепер потрібно оформляти певним чином відносини між представництвом закордонної компанії і нерезидентом як внутрішню господарську операцію.
Фінконтроль
717-9737c4026734ae373e42167a4af5339f

Який результат цих змін?

Новостворені форми для звітності дадуть можливість більш конкретно оцінювати вплив певної угоди на фінансовий результат компанії, причому не тільки національної, а й закордонної.

Вже з початку поточного року є можливість аналізувати превалювання економічної сутності угоди над її формою. Залишається тільки почекати, поки буде введена трирівнева звітність по ТЦО.

Способи ефективного спростування податкового донарахування

За останні кілька років спостерігається тенденція оскарження бізнесом в судових органах початих перевірок. Мета даного процесу – затягнути справу і зірвати цю саму перевірку. В результаті даних дій, було прийнято рішення, що на час судового оскарження перевірка переривається. Однак після судового процесу, представники фіскальної служби мають право відновити перевірку, причому не скорочуючи її термінів.

Що зараз знаходиться на контролі

Слід приділити особливу увагу законопроекту про контрольовані іноземні компанії від Міністерства Фінансів України. У профільному комітеті парламенту радять йти по шляху встановлення кінцевих бенефіціарів чи не юридичних осіб, а фізичних осіб – власників іноземних компаній.

Даний законопроект вже пройшов стадію обговорення і найближчим часом він буде в терміновому порядку реєструватися.

Єдине, це те, що Державна Фіскальна Служба за останній час втратила багато цінних кадрів, і на даний момент просто не вистачає “рук”, щоб обробити всі дані, які надходять.

Що вже використовується

Протягом останніх декількох місяців багато компаній звертаються зі скаргами щодо того, що межа операцій в 10 мільйонів грн., які знаходяться під контролем з одним контрагентом за рік дуже маленький і його необхідно підвищувати.

Також є можливість попередньо обговорити з представниками фіскальної служби контрольовану операцію стосовно вартості товару. Природно, в зв”язку з різними факторами, вартість може змінюватися, проте на етапі укладання угоди її можна проконтролювати на виконання умов “витягнутої руки”. За інформацією від податкових органів, всього 2 подібні договори знаходяться на етапі узгодження.

Підсумки проведених перевірок

Перші інспекції по ТЦО стали проводитися 4 роки тому. У той час було проведено всього 3 перевірки, а ось на закінчення 2018 року їхня кількість наблизилася до 55. На даний момент проводиться ще 22. Період давності податкових перевірок по ТЦО становить сім років, а сама перевірка триває близько півтора року. В особливих випадках її можуть продовжити ще на рік.

Співробітники фіскальної служби відзначають, що компанії самостійно виконують коригування власних податкових зобов”язань (вірніше при залученні найманих консультантів).

Однак суперечок з податківцями залишається ще досить багато.

 

Замовте безкоштовний аналіз
Вашої Документації по ТЦУ