Опубліковано: 28.09.2020

Оновлено: 28.09.2020

У цій статті пропонуємо вам розглянути декілька питань, а саме:

  • ті, що пов’язані з операціями з відступлення права вимоги контрольованими;
  • ті, що стосуються подачі аудиторського висновку;
  • ті, що регламентують надання повідомлення про здійснення операцій з сировинними товарами;
  • ті, що регулюють контроль з ТЦУ операцій з нерезидентами окремих організаційно-правових форм. 

Давайте розглянемо певні висновки, які надають експерти. 

Операції з відступлення права вимоги контрольованими

Розглянемо ситуацію, коли кредиторська заборгованість переходить від одного резидента до іншого. Коли ж ця операція буде визнаватися контрольованою? По-перше, ми говоримо за випадок, коли кредит був наданий нерезиденту, який зареєстрований у державі, що є однією з відповідного Переліку. Ці країни зобов’язані дотримуватися вимог, що закріплені в підпункті 39.2.1.2 Податкового кодексу України. Таким чином, операція щодо передачі заборгованості буде контрольованою, якщо вона відповідатиме вартісному критерію. 

Подача висновку аудитора

Також давайте обговоримо питання щодо подачі висновку аудитора. У підпункті “й” статті 39.4.6 Податкового кодексу України сказано, що платник державних податків разом з наданням документації з трансфертного ціноутворення зобов’язаний подати копію висновку аудитора, якщо цей документ є обов’язковою умовою для суб’єкта. Цей висновок містить у собі дані про фінансове положення та результати роботи того платника, який подає документацію. Проте цікаво, що подання такого документу як консолідована фінансова звітність не є обов’язковою вимогою. 

Повідомлення про реалізацію операцій з сировинною продукцією

Що можна сказати про операції, які пов’язані з сировинною продукцією? У випадку, коли суб’єкт оподаткування виконує певні контрольовані операції, що пов’язані з експортом чи імпортом сировинної продукції, тоді він має подати відповідні документи (договори) податковій службі. Обов’язковою умовою є укладення повідомлення згідно з формою, яка використовується під час складання форвардного або ф’ючерсного договору. Разом з цим платник податків повинен надати певні пояснення в документальному вигляді, які складаються в довільному порядку. 

Контроль з ТЦУ операцій з нерезидентами окремих організаційно-правових форм

Цікаво, що Податковий кодекс України не встановлює тієї норми, яка б регламентувала діяльність Державної податкової служби щодо ведення спеціального реєстру, що містить різні організаційно-правові форми. 

У випадку, коли нерезидент (якщо його організаційно-правова форма є однією з тих, що занесені до спеціального Переліку) за звітний період сплатив усі необхідні податки, тоді операції не будуть вважатися контрольованими. Виключенням можуть бути інші спеціально встановлені законодавством вимоги. Для того, щоб підтвердити сплату податків, нерезидент повинен мати спеціальний документ-підтвердження, форма та зміст якого затверджені національним законодавством, а також перекладений відповідно до норм. 

Перейдемо до обговорень операцій з контрагентами, а саме резидентами таких країн, як Німеччина та Польща. Мова йде про суб’єктів, що мають певну організаційно-правову форму, яка не є однією зі спеціального Переліку. Як відомо, такі процедури визначаються неконтрольованими. 

Ці операції будуть підпадати під категорію “контрольованих” у випадку, коли контрагенти матимуть зв’язок з платником податків або коли процедура буде здійснюватися за допомогою комісіонера-нерезидента. 

Було корисно? Дізнайтеся також про те, в чому полягала податкова консультація від ДПС України від 5 серпня 2020 року

Замовте безкоштовний аналіз
Вашої Документації по ТЦУ